Gwarancja
Ogólne warunki gwarancji
Pro Group Sp. z o.o.
- PRO GROUP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w 34-400 Nowy Targ ul. Aleje Tysiąclecia 97A, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego KRS: 0000867707, NIP: 7352893420, kapitał zakładowy: 5000,00 zł (dalej: Importer) udziela nabywcy importowanych przez siebie towarów (dalej: Nabywca) gwarancji na okres 24 miesięcy licząc od daty sprzedaży towaru przez Importera lub dystrybutora towarów, jednak nie dłużej niż 36 miesięcy od daty produkcji, na te importowane przez siebie towary, eksploatowane na terenie Polski, co następuje na podstawie poniższych warunków.
- Gwarancją objęte są wady fizyczne części elektronicznych lub całego urządzenia uniemożliwiające jego użytkowanie zgodnie z przeznaczeniem. Gwarancja obejmuje wyłącznie wady powstałe z przyczyn tkwiących w towarze, tj. wady ukryte powstałe wskutek wad produkcyjnych lub ukrytych wad materiałowych elementów elektronicznych. Gwarancja nie obejmuje normalnego zużycia towarów, jak również zużycia spowodowanego wykorzystywaniem ich w sposób niezgodny z przeznaczeniem.
- Warunkiem skorzystania z uprawnień gwarancyjnych są w szczególności właściwy sposób przechowywania i prawidłowy montaż urządzeń, wykonany przez wykwalifikowany personel posiadający niezbędne uprawnienia, oraz prawidłowa, zgodna z instrukcją obsługi eksploatacja.
- Towary objęte gwarancją powinny być przechowywane i eksploatowane w warunkach i sposób określony w instrukcji montażu i obsługi dołączonej do urządzeń.
- Uprawnienia gwarancyjne wyłączone są w szczególności, gdy dokonano ingerencji w urządzenie (system),w tym jego przeróbki, samowolnej naprawy, zastosowano lub użytkowano niezgodnie z jego przeznaczeniem, zainstalowano urządzenia lub komponenty innego producenta. Gwarancji nie podlegają również uszkodzenia powstałe na skutek oddziaływania czynników zewnętrznych, mechanicznych, termicznych, chemicznych, nieprawidłowej instalacji, eksploatacji, przepięć oraz naturalnego zużycia, w szczególności materiałów eksploatacyjnych takich jak pakiety akumulatorów, źródła światła, itp.
- W przypadku stwierdzenia ingerencji w urządzenie, zainstalowania, konserwowania i serwisowania urządzenia przez osobę nie posiadającą odpowiednich uprawnień następuje natychmiastowa utrata uprawnień z tytułu gwarancji.
- Nabywca pod rygorem utraty uprawnień gwarancyjnych zobowiązany jest złożyć reklamację, prawidłowo wypełniając „Formularz zgłoszenia reklamacyjnego” i przesyłając ją na adres biuro@24diag.pl w terminie 7 dni od daty wykrycia wady, a po zarejestrowaniu zgłoszenia i uzgodnieniu warunków przesyłki dostarczyć reklamowany towar do siedziby Importera. Zgłoszenie musi zawierać szczegółowy opis stwierdzonej usterki, oraz posiadać załączony dowód nabycia reklamowanego towaru (dokument sprzedaży), datę stwierdzenia wady, dokument potwierdzający instalację urządzenia przez osobę posiadającą odpowiednie kwalifikacje, podpis składającego zgłoszenie.
- Rozpatrzenie zgłoszenia niezawierające informacji określonych w pkt. 7 zostaje automatycznie wstrzymane do czasu uzupełnienia danych niezbędnych do jego rozpatrzenia.
- Jeżeli w procesie rozpatrywania reklamacji konieczne będzie uzyskanie dodatkowych informacji związanych z usterką bądź sposobem eksploatacji towaru, Nabywca zobowiązany jest dostarczyć wszelkich niezbędnych danych i informacji. Gwarancja podlega rozpatrzeniu w terminie 14 dni roboczych od dnia dostarczenia towaru do siedziby Importera, z tym jednakże zastrzeżeniem, iż gdyby zgłoszona reklamacja wymagała szczegółowych badań technicznych lub uzyskania dodatkowych informacji, czas niezbędny do przeprowadzenia badań technicznych lub uzyskania dodatkowych informacji automatycznie wydłuża okres rozpatrywania reklamacji. Przy rozpatrywaniu reklamacji ich zasadność ocenia się z uwzględnieniem obowiązujących norm technicznych.
- W ramach gwarancji Importer może dokonać wg własnej decyzji nieodpłatnej naprawy, lub wymiany na wolne od wad, wszystkich elementów podlegających gwarancji, które zostaną uznane i potwierdzone przez Importera, jako wadliwe. Importer może również zwrócić Nabywcy zapłaconą cenę za towar, jeśli naprawa lub wymiana jest niemożliwa lub ekonomicznie nieuzasadniona. Termin wykonania zobowiązania gwarancyjnego wynosi 14 dni od daty uznania reklamacji, i może zostać wydłużony w przypadku zaistnienia okoliczności niezależnych od Importera. Okres gwarancji ulega przedłużeniu o czas niezbędny do przeprowadzenia naprawy gwarancyjnej.
- Importer nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów związanych z wymianą uszkodzonych towarów.
- Importer nie ponosi żadnej odpowiedzialności za skutki związane z niesprawnością reklamowanych towarów.
- W przypadku bezzasadnej reklamacji wszelkie koszty poniesione w związku z jej rozpatrzeniem ponosi Nabywca.
- Postępowanie reklamacyjne kończy sporządzenie protokołu reklamacyjnego.
- Importer zastrzega sobie prawo do weryfikacji wady towaru objętego gwarancją oraz naprawy w miejscu, w którym towar jest eksploatowany, po otrzymaniu zgłoszenia reklamacyjnego od Nabywcy. Niezapewnienie dostępu przez Nabywcę przedstawicielom Importera do reklamowanego urządzenia na żądanie traktuje się, jako odstąpienie od reklamacji.
- Rękojmia na rzecz sprzedaży dla przedsiębiorcy jest wyłączona, natomiast sprzedaż na rzecz konsumenta obejmuje możliwość reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową przez okres 24 miesięcy od daty wydania towaru.
- Gwarancja jest udzielana na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i na tym terytorium może być realizowana.